ESPARTA E O PASO DAS TERMÓPILAS
Primeira entrada do curso 2024-25. A fins de xullo do ano 480 a. C. os gregos, liderados polos espartanos, bloquearon o Paso das Termópilas durante unha semana, impedindo así o avance dos persas desde Macedonia cara o sur, e facerse así con toda a Grecia Europea. Aquela batalla, aínda que perdida polos gregos, supuxo que éstos gañaran un tempo que foi vital para organizarse internamente, co obxecto de facer fronte aos persas e gañar á postre aquelas Guerras Médicas. Nesta entrada do blogue brindámoche un audiodocumental de 28 minutos de duración extraído da sección "Pasaxes da Histonia" do programa "A Rosa dos Ventos", dirixido por Juan Antonio Cebrián -xornalista finado en 2007-. Nel achégache a á filosofía do exército espartano máis este episodio da Termópilas. Para escoitalo pincha no seguinte enlace, e así terás acceso directo ao audio. Tamén, se queres, podes baixalo e levalo ao teu MP3 ou equipo reproductor de son, e escoitalo de xeito máis cómodo.
Logo da audición realiza as seguintes actividades. [Fainas la libreta, deixando un espacio cos últimos apuntamentos e rotulando o título BLOGUE “FÓRA DE CLASE”: ESPARTA E O PASO DAS TERMÓPILAS. Enmarca o devandito título e colorea logo ese espazo enmarcado. Lembra: copia os enunciados e resposta sempre con parte deles]. A data de presentación e corrección dessta actividades será o xoves destas actividades será, como data tope, o luns 14 de abril, mediante fotografía dos exercicios enviada por corre-e, a tinohermidapossumus@gmail.com antes das 20 horas dese día
![]() |
Fotograma da pelíucla "300" que recrea a batalla das Termópilas |
1. A que anos empezaba a formación militar dun espartano, e ata que anos duraba?
2. Que destiño agardaba aos rapaces espartanos discapacitados ou a todos aqueles que non superaban a formación militar?
3. Que eran as chamadas "critias" espartanas? E quen eran os hoplitas?
4. Na batalla das Termópilas: que rei dirixe o exército espartano? E que rei dirixe o exército persa?
5. As Termópilas era un angosto paso cara o sur. Que ancho (apúntase no audio) tiña aquel paso na parte máis estreita?
6. Segundo o documental, no referente aos persas: cantos soldados integraban o seu exército? Que nome recíbía a tropa de élite que rodeaba ao seu rei?
7. En canto aos gregos: Cantos quedaron ao final para defender o Paso das Termópilas?
2. Que destiño agardaba aos rapaces espartanos discapacitados ou a todos aqueles que non superaban a formación militar?
3. Que eran as chamadas "critias" espartanas? E quen eran os hoplitas?
![]() |
Mapa de Grecia onde se reprexa as Termópilas |
5. As Termópilas era un angosto paso cara o sur. Que ancho (apúntase no audio) tiña aquel paso na parte máis estreita?
6. Segundo o documental, no referente aos persas: cantos soldados integraban o seu exército? Que nome recíbía a tropa de élite que rodeaba ao seu rei?
7. En canto aos gregos: Cantos quedaron ao final para defender o Paso das Termópilas?
ACTIVIDADE Nº 2.- Investiga.-
![]() |
Cartel da película "300" |
2. No audio tamén se menciona que o soldado Filípides percorreu a distancia entre a chaira de Maratón e Atenas para comunicar a vitoria grega sobre os exércitos persas do rei Darío. Que distancia exacta percorreu daquela Filípides? E a que famosa proba de atletismo, na que se corre aquela mesma distancia, da nome hoxe aquel fito?
__________________
enlaces PRACTICAR MAPAS
CONTINENTES:
Listado de accidentes a localizar PLAN Z
MUNDIOs cinco océanos e os cinco seis continentesMares: Mediterráneo, Cantábrico, Negro, Adriático, Báltico, Mar do Norte, Caspio, Vermello, ArábigoRíos: Danubio, Volga, Rhin, Amazonas, Mississippi, Nilo, Congo, Níxer, Iant-tse-kiang.Cordilleiras: Alpes, Cáucaso, Balcáns, Urais, Andes, Montañas Rochosas, Apalaches, Atlas, Himalaia.Cumios montañosos: Elbrus, Aconcagua, Quilimanxaro, EverestGolfos: Guinea, Pérsico.Cabos: Boa Esperanza, Fornos.Estreitos: Bering, Bósforo, Xibraltar.Canles: Mancha, Panamá, Suez.Chairas: Siberia, Mesopotamia.Desertos: Sahara.
ESPAÑARíos: Miño, Douro, Texo, Guadiana, Guadalquivir, Ebro, Xúcar, Segura.Cordilleiras: Pirineos, Macizo Galaico, Cordilleira Cantábrica, Sistema Central, Sistema Ibérico, Sistema Béticos, Serra Morena.Cumios montañosos: Teide.Cabos: C. da Nao.Estreitos: Xibraltar.Chairas: Meseta (Submeseta Norte e Submeseta Sur).Arquipélagos: Canarias, Baleares.Illas: Tenerife, Mallorca.
_______________________________
enlaces PRACTICAR MAPAS
CONTINENTES:
Listado de accidentes a localizar PLAN Z
MUNDI
Os cinco océanos e os cinco seis continentes
Mares: Mediterráneo, Cantábrico, Negro, Adriático, Báltico, Mar do Norte, Caspio, Vermello, Arábigo
Ríos: Danubio, Volga, Rhin, Amazonas, Mississippi, Nilo, Congo, Níxer, Iant-tse-kiang.
Cordilleiras: Alpes, Cáucaso, Balcáns, Urais, Andes, Montañas Rochosas, Apalaches, Atlas, Himalaia.
Cumios montañosos: Elbrus, Aconcagua, Quilimanxaro, Everest
Golfos: Guinea, Pérsico.
Cabos: Boa Esperanza, Fornos.
Estreitos: Bering, Bósforo, Xibraltar.
Canles: Mancha, Panamá, Suez.
Chairas: Siberia, Mesopotamia.
Desertos: Sahara.
ESPAÑA
Ríos: Miño, Douro, Texo, Guadiana, Guadalquivir, Ebro, Xúcar, Segura.
Cordilleiras: Pirineos, Macizo Galaico, Cordilleira Cantábrica, Sistema Central, Sistema Ibérico, Sistema Béticos, Serra Morena.
Cumios montañosos: Teide.
Cabos: C. da Nao.
Estreitos: Xibraltar.
Chairas: Meseta (Submeseta Norte e Submeseta Sur).
Arquipélagos: Canarias, Baleares.
Illas: Tenerife, Mallorca.
_______________________________
CURSO 2024-25
CURSO 2024-25
Poñemos á túa disposición desde aquí o libro POSSUMUS Xeografía e Historia do teu curso. Trátase dunha ferramenta práctica, elaborada polo mestre pensada exclusivamente en ti, é á que poder acudir cando se precise na aula o una casa, ou ben cando, por calquera circunstancia, non poidas vir a clase durante o curso escolar e poder guiante así axudadado polo mestre para recuperar o tempo perdido e poñerte ao día.Non tes que imprimilo, podes traballar en el dixitalmente. Se che resulta máis cómodo, tamén podes imprimilo pola túa conta. Para ver este libro, terás que solicitar acceso. Para iso pincha no enlace que segue, e que te guiará.
Poñemos á túa disposición desde aquí o libro POSSUMUS Xeografía e Historia do teu curso. Trátase dunha ferramenta práctica, elaborada polo mestre pensada exclusivamente en ti, é á que poder acudir cando se precise na aula o una casa, ou ben cando, por calquera circunstancia, non poidas vir a clase durante o curso escolar e poder guiante así axudadado polo mestre para recuperar o tempo perdido e poñerte ao día.
LIBRO POSSUMUS, XEOGRAFÍA E HISTORIA, 1º ESO (curso 2024-25)
_______________________
EXAME DA 2ª AVALIACIÓN: 18 DE MARZO
A 2ª avaliación é unha oportunidade para poñerse ao día: estudar para recuperar a 1ª avaliación (se a suspendeches), ou para repasar (se aprobaras a 1ª) e voltar a lembrar, aproveitando para obter mellor nota na 2ª avaliación). Moitos ánimos!!! Aquí tes unha guía que poder resultarche útil, do xa tantas veces traballado en clase:
PREGUNTAS PARA EXPLICAR
1. O Sistema Solar e movementos da Terra
2. Axentes que modelan o relevo terrestre
3. O proceso de formación das choivas
4. Os climas da Terra (rexións onde domina cada clima, e características de cada clima: temperaturas, precipitacións e vexetación).
5. A vida no Paleolítico e a vida no Neolítico
6. A relixión no Antigo Exipto
7. As colonización gregas
8. A democracia atenense
PRÁCTICAS
1. Fusos horarios: calcular horas segundo o mapa.
2. Latitude e lonxitude: localizar puntos sobre o mapa.
3. Interpretar mapas de isobaras.
4. Localizar accidentes xeográficos por continentes e España (ríos, cabos, golfos, cordilleiras, penínsulas, etc., entre o listado do tema).
5. Climogramas
PREGUNTAS BREVES (fora das preguntas anteriores)
XEOGRAFÍA.-
1. Distinguir entre atmosfera, litosfera, hidrosfera, criosfera e biosfera.
2. Diferenciar entre: cabo, golfo, península, meseta, cordilleira, istmo.
3. Distinguir entre epicentro de hipocentro dun terremoto.
4. Diferencias entre termómetro, barómetro e pluviómetro.
5. Citar un tipo de vento permañente, estacional e local
6. Factores que fan variar as temperaturas, e como varían en cada caso.
HISTORIA.-
PREHISTORIA
7. Citar os homínidos do máis antigo ao máis recente, citando un avance protagonizado por cada un deles.
8. Monumentos megalíticos: que son? cita e identifica por imaxes cada un deles.
9. Pinturas rupestres: que son? Cita unha importante cova de pinturas rupestres en España.
10. Venus: que era e para que se creaban?
11. Campos de furnas: que son? En que época aparecen?
12. Petroglifos: que eran? Cando xurdiron? Identificalo por imaxes.
13. Cita (de mais antigo a más recente) o metais dominados polo ser humano.
14. Sitúa no tempo: cando se inicia o Paleolítico; cando se inicia o Neolítico e onde; e cando se inicia a Idade dos Metais.
15. Cita o xacimento arqueolóxico con restos humanos máis antigos de Europa, e a que provincia española na que se atopa.
MESOPOTAMIA E EXIPTO
16. Cigurats, estelas e orantes: que eran? en que civilización aparecen? Aprende a identificalos por imaxes.
17. Escritura cuñeiforme e escritura xeroglífica.
18. Cita (de máis antigo a más recente) os imperios que existiron na antiga Mesopotamia.
19 Como funcionaba o regadío das terras de Exipto ao longo do ano? (explícao brevemente)
20. Faraón e visir
O MUNDO GREGO
21. Hélade e polis
22. Guerras Médicas e Guerras do Peloponeso: Por que se produciron? A quen enfrontou? Como acabaron?
23. Alexandre Magno e a división do seu imperio
Tema último: Pobos prerromanos na Península Ibérica (entra o tema)
_______________________
Eu son doutro curso, pero non puiden evitar ver o video, jaja foi moi interesante
ResponderEliminar