A TREGUA DE NADAL
![]() |
| Imaxe cotiá nunha trincheira |
Europa vivíu entre 1914 e 1918 a I Guerra Mundial, o conflito máis destructivo que o mundo coñecera ata daquela. Esta é a unidade que acabamos de traballar na aula. Con tal motivo ofrecémosche unha actividade complementaria para mellorar as túas competencias. Como se achega o nadal que mellor ocasión para visionar o seguinte documental de "Canal Historia" (duración: 45’) que versa sobre un emotivo episodio acaecido na Noiteboa de 1914 e que foi coñecido como “a tregua do Nadal”. Desde aquí os nosos mellores desexos de felidade, saúde e benestar para ti e toda a tús familia. Para ver o vídeo pincha no icono de play abaixo.
Tamén podes velo a través deste ENLACE: A tregua de Nadal
Logo do visionado realiza as seguintes actividades. [Fainas la libreta, deixando un espacio cos últimos apuntamentos e rotulando o título BLOGUE “FÓRA DE CLASE”: A TREGUA DE NADAL NA I GUERRA MUNDIAL. Enmarca o devandito título e colorea logo ese espazo enmarcado. Lembra: copia os enunciados e resposta sempre con parte deles]. A presentación será con imaxes dos exercicios a través de corre-e só tinohermida@possumus.es tendo como data tope o 26 de nadal ás 15 horas.
![]() |
| Soldados metidos dunha trincheira |
ACTIVIDADE Nº 1.- Contesta brevemente ás seguintes cuestións relacionadas directamente coa chamada “tregua do nadal”:
1. Cando aconteceu a “tregua do nadal”, en que fronte, e soldados de que dous países a protagonizaron?
2. Preto de que cidade belga aconteceu?
3. Como empezou?
4. Que famosa panxoliña acabou sendo entoada nas trincheiras por soldados dun de doutro bando?
5. Que elemento típico do nadal nas nosas casas mostraron desde as trincheiras alemanas?
6. Que intercambiaron soldados de ambos bandos? A que deporte xogaron incluso xuntos?
7. Que outros xestos de confraternidade describe o documental se produciron por parte dun e doutro bando?
8. Cal era a preocupación fundamental do Alto Mando do cada exército sobre esta tregua? Que órdenes cursaron para tratar de poñerlle fin?
9. Cando se deu por rematada a tregua?
![]() |
| Soldados franceses loitando na trincheira |
ACTIVIDADE Nº 2.- Resposta a outras cuestións relacionadas co documental.
1. No documental compárase o Plan Schlieffen alemán concebido para I Guerra Mundial cunha porta xiratoria, por qué?
2. Apunta tamén que no inverno de 1914 morreron máis soldados na fronte por conxelación, gangrena e o mal denominado “pe de trincheira”, que por lume inimigo. Pero, que di o documental que era o “pe de trincheira”?
3. Que tipo de arma que sementou o terror nas trincheiras empezouse a empregar despois dese inverno de 1914?
______________________________
LIBRO
XEOGRAFÍA E HISTORIA-POSSUMUS
Benvido o alumnado de 4º de
ESO ao curso 2025-26. Aquí deixamos a túa disposición o libro de XEOGRAFÍA E
HISTORIA-POSSUMUS, elaborado exclusivamente para ti polo mestre. Para ter
acceso a este libro dixital pincha abaixo no seguinte enlace. Desde aí poderás
solicitar acceso para poder velo, consultalo, descargalo no teu ordenador ou
ben, se queres, imprimilo en versión papel. Á hora de solicitar acceso debes
indicar NOME E APELIDOS do alumn@ de 4º de ESO que curse estudos no colexio
POSSUMUS, por cando é unha ferramenta exclusiva para el/ela. Só podes solicitar
acceso a partir do 8 de setembro de 2025, cando o inicio do curso. Antes desa
data non se atenderán solicitudes.
LIBRO DE HISTORIA POSSUMUS, 4º ESO
___________________
PARA REPASAR/ESTUDAR NO NADAL CARA A 2ª AVALIACIÓN
PREGUNTAS PARA EXPLICAR
Tema 1: a) O estoupido da Revolución Francesa e primeiras decisión da Asemblea Nacional. b) A fase radical: a fase da Convención.
Tema 3: a) A revolución industrial a a revolución dos transportes. b) Consecuencias da Revolución Industrial.
Tema 4: a) A caída do Antigo Réxime en España.b) O regreso dos Borbóns a España e o modelo político desa I Restauración.
Tema 5: Causas (motivos) que contribuiron á carreira imperialista (colonial) de fins do s. XIX; consecuencias do proceso colonial (lembra que tes un esquema).
Tema 6: A I Guerra Mundial (tema en curso)
Tema 7: O perído de entreguerra (xaneiro)
PREGUNTAS PARA VOCABULARIO E BREVES(fóra dos contidos anteriores)
Tema 1: Directorio; Napoleón-batalla Watterloo.
Tema 2: Congreso de Viena-Santa Alianza; liberalismo e nacionalismo; enumerar as ondadas revolucionarias da primeira metade do século XIX-"primavera dos pobos"; principais líderes das unificacións alemaña e italiana.
Tema 3: Enumerar melloras que contribuiron á revolución agraria; ludismo; Great Trade Union-R. Owen; anarquismo; socialismo.
Tema 4: Constitución de 1912; A Gloriosa; Amadeo I; inestabilidade da I República; desastre do 98-factores que contribuiron a ese desastre.
Tema 5: Citar o nome de dúas colonias dos principais imperios coloniais (BG e Francia); citar o nome das colonias españolas en África; Conferencia de Berlín; guerras dos boers; guerra do bóxers.
___________
______________________________
LIBRO
XEOGRAFÍA E HISTORIA-POSSUMUS
Benvido o alumnado de 4º de ESO ao curso 2025-26. Aquí deixamos a túa disposición o libro de XEOGRAFÍA E HISTORIA-POSSUMUS, elaborado exclusivamente para ti polo mestre. Para ter acceso a este libro dixital pincha abaixo no seguinte enlace. Desde aí poderás solicitar acceso para poder velo, consultalo, descargalo no teu ordenador ou ben, se queres, imprimilo en versión papel. Á hora de solicitar acceso debes indicar NOME E APELIDOS do alumn@ de 4º de ESO que curse estudos no colexio POSSUMUS, por cando é unha ferramenta exclusiva para el/ela. Só podes solicitar acceso a partir do 8 de setembro de 2025, cando o inicio do curso. Antes desa data non se atenderán solicitudes.
LIBRO DE HISTORIA POSSUMUS, 4º ESO
___________________
PARA REPASAR/ESTUDAR NO NADAL CARA A 2ª AVALIACIÓN
PREGUNTAS PARA EXPLICAR
Tema 1:
a) O estoupido da Revolución Francesa e primeiras decisión da Asemblea Nacional.
b) A fase radical: a fase da Convención.
Tema 3:
a) A revolución industrial a a revolución dos transportes.
b) Consecuencias da Revolución Industrial.
Tema 4:
a) A caída do Antigo Réxime en España.
b) O regreso dos Borbóns a España e o modelo político desa I Restauración.
Tema 5: Causas (motivos) que contribuiron á carreira imperialista (colonial) de fins do s. XIX; consecuencias do proceso colonial (lembra que tes un esquema).
Tema 6: A I Guerra Mundial (tema en curso)
Tema 7: O perído de entreguerra (xaneiro)
PREGUNTAS PARA VOCABULARIO E BREVES
(fóra dos contidos anteriores)
Tema 1: Directorio; Napoleón-batalla Watterloo.
Tema 2: Congreso de Viena-Santa Alianza; liberalismo e nacionalismo; enumerar as ondadas revolucionarias da primeira metade do século XIX-"primavera dos pobos"; principais líderes das unificacións alemaña e italiana.
Tema 3: Enumerar melloras que contribuiron á revolución agraria; ludismo; Great Trade Union-R. Owen; anarquismo; socialismo.
Tema 4: Constitución de 1912; A Gloriosa; Amadeo I; inestabilidade da I República; desastre do 98-factores que contribuiron a ese desastre.
Tema 5: Citar o nome de dúas colonias dos principais imperios coloniais (BG e Francia); citar o nome das colonias españolas en África; Conferencia de Berlín; guerras dos boers; guerra do bóxers.
___________
![]() |





No hay comentarios:
Publicar un comentario