2º ESO

EXAME FINAL: 23 DE MAIO

LA CIUDAD DEL FUTURO

Última entrada do curso. Propoñémosche visionar parte do programa de Jalís de la Serna para o a SextaTV titulado "A Cidade do Futuro", unha aposta polo mundo sostible e as enerxías alternativas que nos traslada a Suecia. Para velo pincha no seguinte enlace: (NOTA: Inclue anuncios, e haberá que velo para ter acceso aos vídeos.




Dentro dese enlce elixe a opción de "te intenta dirigir a http://www.lasexta (etc.)
E unha vez dentro, baixa na páxina e elixe ver os tres vídeos que seguen:

Vídeo 1: Te imaginas que te paguen por reciclar?
Vídeo 2: Cuando la conciencia medioambiental termina con las supersticiones
Vídeo 3: Esta es la clave por la que Wäxjö tien la calefacción un 25% más barata
_________________

Logo da velo realiza as seguintes actividades. [Fainas la libreta, deixando un espacio cos últimos apuntamentos e rotulando o título BLOGUE “FÓRA DE CLASE”: " A CIDADE DO FUTURO". Enmarca o devandito título e colorea logo ese espazo enmarcado. Lembra: copia os enunciados e resposta sempre con parte deles]. As actividade correxiranse na aula o xoves día 9 de maio.

O xornalista e presentador do programa Jalís de la Serna

ACTIVIDADE Nº 1.- Contesta brevemente ás seguintes cuestións relacionadas cos vídeos:
VÍDEO Nº 1.-
1. O pai e o fillo dispóñense a reciclar o que levan nunha bolsas: Onde facer esa labor de depósitalo?
2. Que obteñen a cambio de reciclar o que levan? 
3. Canto diñeiro lle figura no tiket ao final?

VÍDEO Nº 2.-
1. No vídeo nº 2: Que visita Jalís de la Serna?
2. En que consiste a enerxía que obteñen e para que a empregan?
3. Eplica brvemente como funciona.
4. Cantos cadaleitos se quema por ano nese crematorio? 

VÍDEO Nº 3.-
1. A que se adica a planta que visita Jalís de la Serna neste vídeo? (Na marxe, situación de de Växjö no mapa)
2. Unha árbore destiíñase a produció nde papel e outros fins. Pero: que porcentaxe da árbore é inservible e so serve par queimar?
3. O calor orixinado desde esa pranta produce enerxía: unha parte vai a rede eléctrica nacional, pero: que outros dous fins ten esa enerxía na cidade?
4. Na cidade de Växjö:  Canto CO2 se calcula que aforrou esta pranta evitar botar a atmosfera?



_____________________


NO PETO...


PREGUNTAS A EXPLICAR

1. Os reinos xermánicos en Occidente.

2. Etapas de Al-Andalus.

3. A sociedade feudal.

4. O reino Astur-Leonés. 

5. As cidades da Idade Media. 

6. A expansión agraria e o crecemento demográfico.

7. A crise baixomedieval.

8. A Reconquista (explicación organizada seguindo unha orde cronolóxica, cando menos aproximada).

9. Economía e sociedade nos tempos da Reconquista

10. Modelo demográfico dos países desenvolvidos e subdesenvolvidos: onde, características, problema demográfico de cada un desos modelos e como solventalo.

11. Principais impactos ambientais

12. Morfoloxía urbana (tramas urbanas)


11. PRÁCTICA: Saber identificar obras románicas e góticas, xusticándoo en cada caso e segundo corresponda

12. PRÁCTICA: Demografía, saber aplicar as fórmulas para calcular as nocións básicas de Xeografía

13. PRÁCTICA: Saber interpretar unha pirámide de poboación e identificar cada tipo de pirámide.


PREGUNTAS BREVES:

1 Carlomagno-marcas-condados-tratado de Verdún.

2. Islam; Mahoma; obrigas; A Meca; héxira; Omeias e Abasidas; diferencia entre Califato-Emirato.

3. Imperio Bizantino, Xustiniano (que era? cando? que pretendía?; que zona da Península Ibérica quedou baixo o seu dominio durante un tempo?)

4. Reinos de resistencia contra o Islam no N. da Península Ibérica.

5. Que dous inimigos tiñan en común con núcleos de resistencia dos Pirineos? Cal foi a posición do navarros e aragoneses cos francos? E cal foi a posición dos condados cataláns con francos?

6. Mozárabes e muladís (diferencia)

7. Aportacións dos árabes na Península Ibérica: cultivos; cultura; obras de arte importantes. Moeda árabe.

8. Diferencia entre un vasalo e un servo na Idade Media.

9. Obrigas de señores co seu vasalo; e do vasalo con respecto ao seu señor.

10. Gremios

11. Burguesía

12. Diferencia do modelo seguido na repoboación entre o centro-norte e o sur da Península Ibérica

13. Cando e onde xurde o mito-miragre do sepulcro do apóstolo Santiago? E a que tradición deu lugar e que se mantén hoxe?

14. Principais correntes migratorias na actualidade

15. Distinguir nunha cidade entre: centro urbano, ensanche e extrarradio

 ________________



CURSO 2023-24



Poñemos á túa disposición desde aquí o libro POSSUMUS Xeografía e Historia do teu curso. Trátase dunha ferramenta práctica, elaborada polo mestre pensada exclusivamente en ti, é á que poder acudir cando se precise na aula o una casa, ou ben cando, por calquera circunstancia, non poidas vir a clase durante o curso escolar e poder guiante así  axudadado polo mestre para recuperar o tempo perdido e poñerte ao día.
Non tes que imprimilo, podes traballar en el dixitalmente. Se che resulta máis cómodo, tamén podes imprimilo pola túa conta. Para ver este libro, terás que solicitar acceso. Para iso pincha no enlace que segue abaixo, e que te guiará.



2º ESO, LIBRO POSSUMUS XEOGRAFÍA E HISTORIA (CURSO 2023-24)
 





________________





4 comentarios:

  1. Es la primera vez que visito el blog. Mola muchísimo, está muy detallado y ordenado. Buen trabajo :V :D

    ResponderEliminar
  2. El blog me ha parecido muy interesante y me parece que es una muy buena idea para que los niños repasen y que les quede claro de que van los temas.Muchas gracias por darnos la oportunidad de poder participar en estas actividades,y felicidades por su gran trabajo. UN SALUDO:Laura lema rodriguez

    ResponderEliminar
  3. Me pareció un documental muy interesante y me parece que se deberían hacer más a menudo y que más gente debería participar en este tipo de actividades ya que ayudan a repasar lo que hemos dado previamente.

    ResponderEliminar
  4. El blog me parece una buena actividad para pasárselo bien aprendiendo,ademas que te sube bastante la nota siestas en una situación un poco mala

    ResponderEliminar